lördag 2 juni 2007

Om streetmode och måsten

Vet att streetmode är rättså söndertjatat, men jag tycker att det är ett alldeles lysande koncept som är värt att ta upp om och om igen. Jag ser inspirerande stilar på gatan varje dag här, och som färg- och formfetishist är mångfalden verkligen en av de största fördelarna med att bo i en storstad.

Stilen på Madrids gator skiljer sig mycket från hemma. I början tyckte jag att det kändes väldigt otrendigt, nu känns det bara fritt. Det blir tydligt hur förskräckigt trendfixerat sverige är (på gott och på ont, såklart) när man ser den mer avslappnade stilen till det allra senaste, som jag tycker mig se här. Här kan jag gå i jeans med ordentlig bootcut utan att någon sextonåring med ellekomplex tittar på mig som om jag var en tant/tönt. Det känns som att jag fått en välbehövlig paus från alla måsten.

Jag älskar mode för att det är vackert, och blir så trött när man måstifierar plagg efter plagg. Mode ska vara kul, ingen tvångströja.

Nu spann jag iväg lite väl långt från gatumodet, men det jag vill få fram att ni ska kolla in här.

Bild: Cool tjej lånad från Cool People.

1 kommentar:

Devil's Son sa...

though i don't understand what are u typing here(i don't understand your language)..
but nice to meet u~~~
just droppin by as i browse through the navigator...

:)

________________________________

Wired Right Brain