söndag 10 juni 2007

I brist på sol skriver jag

Det blev inget fotbollsavgörande igår, men förmodligen avgjordes det ändå. Det var i alla fall riktigt spännande eftersom både Reals och Barcas match visades samtidigt på baren. När Real kvitterade i slutet och sen Espanyol kvitterade mot Barca typ 20 sekunder senare var baren i upplösningstillstånd. Jag är inget fan av sport på tv men då jublade till och med jag. Tyvärr kommer jag missa festen nästa lördag eftersom jag då sitter på ett plan till Sverige (Yippie!), men å andra sidan är det bra. Fotboll tre lördagar i rad är nog mer än jag klarar av.

Efter matchen gick vi till en brasiliansk/argentinsk pizzeria. Lite tufft att klämma i sig ett kilo mozzarella halv tolv på kvällen men vad gör man inte för sin älskling.

D är och klipper sig nu. När han kommer hem blir det någon slags utflykt. Antingen picknick, pool eller nöjesfältet. Nu sprack plötsligt himlen upp så det blir nog poolen.

Flamencon kommer gå åt skogen. Har inte övat ett skrutt och i fredags fick jag reda på att mina betyg på extrakurserna inte spelar någon roll eftersom jag liggger på en för hög nivå. Snacka om knäpp regel. Nåja, tänker göra provet i alla fall eftersom det är totalt omöjligt att inte avsluta något som jag påbörjat, inte heller så smart regel när man tänker efter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du kommer hem o hälsar på=) Kanske kan ses?? Karm