torsdag 17 maj 2007

Tack skype

När man bor utomlands och inte använder en fast telefon heter räddningen skype. Har uppdaterat mitt konto till "pro" (javisst, jag är numera en pro-kund) vilket innebär att jag får ringa gratis till alla fasta nummer. Tror att det kostade typ två öre minuten innan, men det känns ändå som en befrielse att det är just GRATIS.

Något som var riktigt knepigt var dock att fylla på med pengar. Av någon anledning har mitt pay-pal konto kopplats ifrån visa-kortet (nu när jag tänker efter är det nog för att jag spärrade det efter att ha glömt det på Mac i påskas :)) Men att koppla det till det nya kortet visade sig vara totalt omöjligt. Omöjligt var det också att skaffa ett nytt konto. Det tog mig två timmar och många ilskna skrik hemma i lägenheten inna jag tillslut gav upp och valde moneybookers i stället. Nu hoppas jag att det dröjer länge innan jag behöver ge mig på det igen, PayPal blir det i alla fall inte någon mer gång. (om det äns går att undvika)

Inga kommentarer: