lördag 26 maj 2007

Ingen hit

Efter att ha sett Nights at the Museum med Ben Stiller igårkväll, jag halvslumrade mig genom mitten, vaknade vi idag med en längtan till lite naturvetenskap. Naturvetenskapliga museet ligger bara två metrostop bort, och dessutom är vädret uselt.

Tror att man har rättså höga förväntningar på museum som svensk, eller i alla fall på pedagogiken. Här hade man inte gjort mycket för att göra de gamla uppstoppade djuren och fossilen intressanta, och det gör stor skillnad. Speciellt för en sam-brud som jag.

Visst var det kul att se ihopmonterade dinosaurier (tror inte jag sett det förut), och djurinstallationer från 1916 (!), men utan sammanhang, ljud, video och allt annat som jag räknar in i moderna museiutställningar, blir det inte mer än gäsp. Tyvärr.

Nu ska vi iväg och jaga tjurfäktningsbiljetter på svarta marknaden. Hoppas förresten att vädret är bättre hemma än här. Köpte ett paraply igår, inte direkt ett inköp man räknar med att göra i Spanien i maj...

Bilder: Skelett på Ciencias Naturales och jag framför monumentet för spanska konstitutionen, som ligger utanför.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej! Hur e de me dej?? Kul att läsa din blogg! lägg in lite mer bilder på eran lägenhet o så, det skulle va kul o se hur ni bor och hur det ser ut utanför. Kramiz

Linn sa...

Hej Soffiz! Här är det bara bra, ska försöka lägga ut lite bilder men det blir aldrig tid över att städa :)

Ha det fint!