tisdag 8 maj 2007

Skryt och not so skryt

Sitter och skriver jobbansökningar på engelska. Det är så mycket lättare att skriva bra om sig själv utan att det låter som rent skryt när man skriver på engelska. Allt låter liksom mer proffsigt.

Igår hade jag tredje klassen i flamenco. Det jobbigaste är hållningen, jag har inte en urusel hållning men den kunde varit bättre, och det känns när man stått med bröstkorgen uppåtvinklad och armarna utåt i 1,5 timme. Det spelar ingen roll hur mycket jag tränar axlar, mage, rygg och bröst, hållningen infinner sig inte ändå.

Efter lektionen fick jag en privatstund då vi övade handrörelser (det som egentligen är svårast). Det sitter så mycket uttryck i händerna, så det är någonting som jag verkligen vill lära mig. Nu går jag omkring och övar här hemma. Badrumsspegeln fick sig en liten rutin i morse, det är nog den ända rätta vägen till framgång :)

Nu blir det lunch och sen skola. Vi ska se Azul oscuro casi negro (mörkblått nästan svart, en spansk film) idag. Ikväll ska D på ett telecomevent på ambassaden, han var jättesnygg när han stack till jobbet i morse, men slipsen tog han med i en påse:), så det blir ensammiddag för mig. Sen har jag massor att göra. Ska fräsha upp CVt i InDesign och plugga till provet i accentuation på fredag.

Inga kommentarer: