lördag 5 maj 2007

Fotos para todos

Orkar inte skiva reseberättelse, den kommer senare, men några bilder delar jag gärna med mig av.

Jag har valt bort en massa bilder med flit, vet inte om de tre andra som var med på tripen vill synas på nätet. Så ni får hålla till godo med i stort sätt bara D och mig.

Utanför sunk-hotellet efter första natten i Cadiz. Vi kom fram på kvällen och det var itne mycket att välja på, eftersom vi inte bokat något rum i förväg. Andra natten bodde vi betydligt bättre.

Höga stenväggar står upp ur havet och håller uppe Cadiz gamla stad.

Gibraltarklippan reser sig ur havet.

I Gibraltar är det engelska som gäller, njöt verkligen av alla pittoreska skyltar.

Med Afrika i bakgrunden och i deperat behov av en hårklämma.

Afrika

Tuff bilkörning på gibraltarklippan.







På promenad uppför klippan. 1 timme sa engelsmannen, vi gjorde det på 20! (väldigt svett)
Vi kom in på en avväg som visade sig vara en genväg, men den var kantad av elektriskt stängsel. (En del av berget är militärzon, en annan naturreservat)

Nästan framme

Mötte apor på vägen

Belöningen





















Utsikt över havet och Afrika från vår balkong i Tarifa, på Spaniens södra udde. Här möts Atlanten och Medelhavet.

Jag lekte med systemkameran och hittade en hibiskus.

Vit vacker stad med bra nattliv.




















Tarifas strand är blåsig och vattnet kallt, men ooo vad jag trivdes där.

Många kitesurfare fanns det.

I ena änden sticker en enorm sanddyna upp. Som ett berg av sand, högre än träden. Utsiken därifrån är bland det häftigaste jag sett.

Där det var som brantast kunde man hoppa långt och landa mjukt. D blev barn på nytt :)

Inga kommentarer: