fredag 30 mars 2007

Por fin!

Efter 4 (!) månaders förtvivlat tjat från min sida har jag nu fått lön för frilansjobb som jag gjorde under november och december. Jag är äcklad av att det finns människor som el cerdo machista, och förstår verkligen inte hur han tänker. Hur kan man mevetet hålla sig undan fyra månader för att slippa betala vad (som för honom måste vara) en struntsumma. Dessutom säger han att jag ljuger om vilken summa vi kom överens om (som dessutom han föreslog), och den summan jag nu fått utbetald är betydligt lägre. Skäms, vuxna människa!

Nej, det var sista gången jag gick med på ett muntligt avtal. Det finns tydligen bedragare i alla åldrar. Jag vill inte svära här, men ni ska veta att jag går omkring och gör det hemma i lägenheten när ingen hör. Det enda positiva är att jag slipper ringa och tjata på honom (en man på 60 +), det är ju för tusan pinsamt.

Bild på ett svin, eller om man så vill, min före detta uppdragsgivare. Foto: Annika Elm

Inga kommentarer: