söndag 18 mars 2007

Galna hästar

Igår såg jag en häst hoppa på alla fyra för första gången. Vi var på en häst och flamencoshow som heter Passionata Andaluza. Hästarna var vackra och dresserade som hundar. De stog på bakbenen, hoppade, gick i mönster och dansade. Och tuggade fradga. Jag tycker alltid att det är jobbigt att se, det verkar liksom som att de mår dåligt och är stressade då.

Det är väl inte heller så konstigt att de är rädda. Tänk bara att vara omringad av några tusen skrikande och klappande människor, som dessutom bränner av blixt efter blixt. Herregud, jag skulle gömma mig i min egen armhåla. Synd att de inte förstår att vi apploderar med värme.
Hästarnas akrobatnummer blandades med flamencodans och just passionerad sång, även om ljudkvaliteten lämnade en del att önska. Dansen däremot var grym. Den vill jag se mer av.




Det var grymt svårt att fotografera. Vi satt allra längst fram och jag lyckades knäppa en enda bild med lite tillstymmelse till skärpa. Voila! På den lilla bilden försöker jag fånga en häst mitt i jämfotahoppet. Det är den vita suddiga fläcken som svävar över makren som är hästen :)

Inga kommentarer: