torsdag 15 mars 2007

Svenska för invandrare

Aldrig trodde jag väl att jag skulle behöva lära mig svenska igen. Men nu blir det till att plugga grammatik, för sedan igår ger jag privatlektioner i svenska. Min första elev är från Alaska, med kopplingar till Sverige. Kunde inte sova på hela natten för jag låg och tänkte ut alla roliga övningar jag ska hitta på. Älskar att förbereda saker och göra smarta mappar i datorn. Tjo! Det bästa med jobbet är att man kan bestämma helt och hållet själv hur mycket man vill jobba, och så gör man ju något bra.

Igår var jag på Complutense för första gången för att hämta alla anmälningspapper. Herregud vilken stor skola. Fast det är väl fel att kalla den skola. Med dryga 120 000 studenter är det snarare en egen stad, heter ju till och med Ciudad Universitaria. Universitetsstaden kändes som ett amerikanskt campus i jätteformat. Lunchande och festande ungdomar på varenda gräsfläck.

Kursen börjar på onsdag så nu ska jag stenplugga spansk grammatik med. Vill inte hamna längre ner än jag var när jag slutade på Nebrija i februari. Nu: Gym


Foto: Image Bank Sweden

Inga kommentarer: