måndag 19 mars 2007

Tredje gången gillt

Ikväll blir det IKEA för tredje gången. Vi har satt som mål att fixa de inredningsdetaljer som vi planerat innan våra besök hemmifrån sätter igång. På torsdag landar Ds familj och mina päron kommer helgen efter, därav slutspurten.

Det är så lätt att man glömmer bort planerna. Vi har bott här i snart fem månader och ännu inte fått upp tavlorna :). Fast det tog mig ett år att komma i ordning när jag flyttade ut från korridorsrummet och in i min första egna etta, så det kanske inte är så konstigt.

Igår konstaterade vi också stolt att det här är den längsta tiden vi spenderat tillsammans. Det har alltid kommit en resa, ett exjobb eller ett utbytesår ivägen annars. Men nu har vi alltså gnagt på varandra i fem månader, snart sex. Det konstiga är att det faktiskt blir roligare för varje dag. Jag undrar om det är jag som är lätt att bo med, eller om det är D.

Inga kommentarer: