tisdag 13 februari 2007

Tisdagsmorgon och P1

Jag brukar följa D till tåget på morgonen och sen fortsätta på en promenad till Retiron. Hur kallt och ruskigt det än är det alltid en massa folk ute med sina hundar. Idag kändes det direkt att det kommer bli en solig och fin dag. Himmlen var liksom alldeles ljus. Skön början på dagen.

Nu har jag ätit frukost till en dokumentär på P1, den handlade om en man som blivit misshandlad av sina föräldrar som liten, flyttats till barnhem, fosterhem och förnekats av föräldrarna under hela livet. Tungt, men otroligt intressant. Att lyssna på sånt gör att man börjar tänka på allt mna har och gör. Det tycker jag om.

Nu står lite gymmande på schemat, sen ska jag sätta mig ner och skriva några mail och ett arbetsprov på engelska. Hoppas att jag hinner med en stund i solen också.


Bjuder på en rolig bild från ett stadsbesök vid Palacio Real den 6 januari. Kanonskjutningarna och pressen från publiken blev för mycket för några av de stackars hästarna. Själva arrangemanget var rätt trist, men den här bilden var värd att vänta på.

Inga kommentarer: