tisdag 20 februari 2007

Det behövs så lite

Idag har några fina mail satt guldkant på min dag. Det behövs verkligen så lite för att man ska få en knuff i rätt riktning.


















1. Fick en pressbild mailad till mig utan några som helst besvär. (vet, det borde ju vara en rättighet, men man vänjer sig snabbt vid folk som surt svarar på ens brev efter en vecka, och då är det inte ens rätt person man vänt sig till, och den personen man vänt sig till kan självklart inte vidarebefodra brevet till den rätta personen, nej det vore ju för enkelt!)

2. Fick ett artikeltips mailat till mig från D. Tror att en av tidningarna kan nappa på det, är precis deras målgrupp. (skriver mer om det går vägen)

3. Fick en massa fina foton av en kille som jag intervjuade i höstas. De blir perfekta till ett längre knäck som jag precis avslutat och var det där lilla extra som jag tyckte saknades innan.

4. Just nu fick jag ett brev av läraren i svenska på ett språkinstitut här i Madrid. Jag hörde av mig till henne för ett par veckor sedan om att hjälpa till med till exempel konversationsklasser. Första grejen är en filmafton där spaggarna ska kolla på Saraband, de är tydligen rättså avancerade elever så det ska bli spännande. Också kul att se på inlärning från det hållet, när man själv tampas med två språk förutom svenkan varje dag.

Hoppas hoppas att det finns något kul där som jag kan hjälpa till med!

Sen fick jag också ett fint brev av Mammma som berättade att min bror börjat på körskolan. Är han lika duktig som min andra bror så lär han ta det i ett nafs. För mig tog det två år, men nu rattar jag som ett proffs. Nog sagt.

Förutom att sitta framför datorn idag så har jag varit ute på Barajas (flygplatsen) och intervjuat svenska turister om Madrid. Träffade en jättetrevlig Nathalie från Götet som praktiserar på ett galleri inte långt från där vi bor. Ska gå och hälsa på där någon gång framöver.

Ciao!

De fantastiska liljorna fick jag på 3,5-årsdagen i januari. Var sjuk och ämligare än någonsin, snacka om att de förgyllde min dag.

Inga kommentarer: