måndag 19 februari 2007

Gårdagen och idag-dagen

Hade en alldeles fantastisk söndag. En sån där dag som bara fortsätter och fortsätter. Vi hann med inte mindre än två (eller var det tre?) uteserveringar, nästan så att man skäms. Antar att vi ville ta igen magknipantiklimaxet som jag genomled i fredags.

Jag började med en 45 minuterspromenad med alla joggande friskusar i Retiroparken. Köpte med mig croissanter från bageriet i porten bredvid vår på hemvägen. Efter frukost gick D iväg för att klippa sig (min propaganda för hur mkt snyggare det är med lägre hår när man har lockigt som han funkade inte, han tror att han inte ser tillräckligt seriös ut på jobbet i "långt", läs längre än 5 cm hår. Nåväl, han har lovat mig mer inflytande i sommar :))

När jag blev ensam fick jag ett ryck. Städade och vek kläder som en galning och lyssnade på Trax från lördagen. Så skönt med musik man känner igen. hade hoppats att Justin skulle ligga etta, men det var någon annan som jag tydligen inte ens brydde mig om att lägga på minnet.

Sen blev det Santa Ana, färskpressad apelsinjuice! Och sen då, prommis hem, cous-cous sallad o öl i soffan och snabbt ut igen för att hinna njuta lite till av solen och regnet som aldrig kom. Stack till ett ställe i La Latina, förmodligen det enda stället i den stadsdelen med takterrass! Jättespännande folk där med stora solbrillor och långa luggar. El Viajero heter det. Tror att det fungerar som nattklubb också för när vi kom dit vid 16.30 så var det fullt röj på andra våningen. Som tur är ligger terassen på tredje och där var det snarare batakt än discotakt som gällde.

Vad hann vi mer med då? Jo, vi smällde i oss en megapopcorn och en ännu större hink med cola och såg filmen Black Diamond med Leo DiCaprio. Vi kom fram till att han egentligen är en rättså bra skådis, att han dör i alla filmer men förmodligen inte kommer få någon Oscar för den här. (är nominerad) Väldigt läskig film, blundade mycket.

Hemma sen blev det amerikanska plättar med sprutgrädde (D's uttryck) och honung i brist på sirap. Skulle se slutet på Wallanderfilmen Brandvägg med Lassgård, men var tvugna att mjuka upp lite med ett avsnitt Playa del Sol först. Dramat i Ystad kändes rätt fjantigt efter barnsoldatkriget i Blood Diamond.

Det blev ett långt inlägg om en lång dag, och inget om idag men har ändå bara suttit framför datorn. Bilden kommer från ett Carnavalståg på Plaza Mayor som vi sprang på medans vi fördrev tiden innan filmen skulle börja. Nu måste jag sticka o träna om jag ska hinna handla mat innan Dia stänger. (fånigt, 20.00 månd-ons)

Kramar Linn

Inga kommentarer: