söndag 18 februari 2007

En lugn lördasönda


Det är Carneval här i madrid den här helgen. Ska vara en av de helger då folk festar hårdast. Stora maskeradfester ordnas där folk går omkring i masker och hookar upp vilt. Tyvärr blev det inte så för oss. jag fick ett grymt magknip efter våra enchilladas i fredagskväll och var tvungen att åka till akuten. Eftersom vi var på en mottagning med D's förkylning förra söndagen trodde vi att det skulle bli lika enkelt nu. Så blev det inte. Jag är tydligen inte medförsäkrad på hans företagskort så det blev att bege sig till ett allmänt sjukhus med ca 100 personer i kö framför. Vi väntade till halv fyra på morgonen och sen bestämde jag mig för att skriva ut mig själv. Signerade ett papper där det stod att jag lämnade sjukhuset av fri vilja. Sen blev det till att promenera hemåt, att få en taxi var inte det lättaste eftersom många är påväg hem från krogen vid den tiden.

I går kändes det bättre och först nu på söndagsmorgonen är det bra. Chockade magen med en snabbpromenad och två koppar starkt kaffe. Det gjorde susen. Hann också med ett besök på kungliga slottet igår. Det var tre år sedan vi var där, och då var det strax före prinsen skulle gifta sig med Letizia och mång av rummen var stängda. Det var kul att se resten nu, särskillt de imponerande kristallkronorna.

Nu blir det Plaza Santa Anas uteservering. Ska ta några foton till ett jobb och en kaffe till.

Inga kommentarer: