lördag 14 april 2007

Sol y calor

Idag är det soligt och varmt, äntligen! Dessutom är det bra för mina små frön.

I helgen är det veteranturnering i tennis i Madrid. Av fem spelar är två svenska, Borg och Wilander. Vi hade tänkt gå men precis som vanligt kommer vi på det i sista stund, och biljetterna är nu slut. Mest trist för D som verklien är intresserad, och har tränat med Borg en gång.

I stället blir det nog bio och en barrunda i La Latina. Vi tog en öl i solen på Chuecas lilla torg som tröst när biljetterna visade sig vara slut. Det är verligen en mysig plats. Mycket mer blandat folk än vid Santa Ana, dit vi brukar gå. Dessutom betydligt färre turister = stort plus. Vi räknar oss faktiskt inte som turister längre.

Igår pratade jag med en kompis hemma i Sverige, jag hade precis kommit hem från universitetet och satt med ett litet mellanmål innan jag skulle ut på en joggingrunda. Klockan var sju. Han satt på förfest, och då slog det mig hur mycket vi hispanifierat oss. Förfest vid sju, vi äter ju middag kring tio nu för tiden. Det har vridits så mycket att sju fortfarande är eftermiddag i mitt huvud, kvällen börjar kring nio, då D brukar komma hem.

Vet inte vad som är bäst, men dagarna blir i alla fall längre här. Man sitter inte av en massa tid vid teven, vilket lätt blir fallet hemma. Nu ska jag hjälpa D med ett korsord.

Bild på min balkongodling (krasse, om någon undrar) och D i mina reservsolisar, på vårt lilla torg.

Inga kommentarer: