torsdag 12 april 2007

Blöt semester

Det var för länge sen jag skrev något nu, jag vet. Men förra veckan var vi faktiskt bort fyra dagar. Alicante var precis som vi lämnade det för tre år sen, men några nya restauranger hade hunnit ploppa upp, varav en supertrevlig lounge/teteria (tehus alltså, Ying-Yang c/ Bailén 4). Vi besökte en av våra gamla favoriter, Il Coliseo, som alltid är proppfullt, och konstaterade att det blivit sämre. Servicen var riktigt dålig och den underbara menyn som fanns förut var inte kvar. Vi har väl blivit bortskämda med bra ställen här antar jag.

Hotellet levde i alla fall upp till förväntningarna. Synd bara att solen inte ville titta fram, men vi fick en dag vid poolen, och jäklar vilken utsikt! Eftersom vädret var så dåligt var vi mycket inne på rummet, jag satt på balkongen och pluggade spanska pronomen, det blir i alla fall lite roligare med en juste utsikt.

Sista kvällen förlorade vi kameran vid en uteservering, så det bliv lite snöpligt, och i tumultet när vi kommit tillbaka till rummet och upptäckde att den saknades råkade D trampa på sina solglasögon. Pissigt värre. Det ska tilläggas att han är hyperkänslig när det gäller just solglasögon. De som gick sönder köpte han när vi precis hade träffats, efter mycket boost från mig. Han har länge letat efter ett par nya men har fått för sig att inga passar. Nu blir han tvungen.

Hursomhelst är jag glad att det inte var efter någon "viktigare" resa som kameran kom bort. Alicante har vi ju likson sett förut och bildern finns i huvudet. Sista dagen fotade vi med Ds mobil.

Nästa gång vi åker på på påsksemester blir det inte någonstans i spanien. Vädret är tydligen alltid kass. (har i och för sig varit rättså kass i en månad nu, med några få undantag)

Bilder: Stranden Postiguet i Alicante, påskprosecioner i fredags kväll och till sist en hästkarusell där någon hade placerat ut spanien på kartan, och just då kändes det som att vi höll med. :)

Inga kommentarer: