fredag 27 april 2007

No more verbs

Mitt verbprov är avklarat nu. Pluggade som en galning de två sista dagarna och det gick galant. Om det är något jag kan så är det att nöta in kunskap på kort varsel. Nu är problemet att få alla oregelbundenheter att stanna kvar i hjärnan, utan att bli tokig.


I morgon drar vi på minisemester till södra Spanien med tre andra svenskar. Vi ska vara borta fem dagar och ska köra ända ner till Cadiz i morgon. 70 mil. Sen blir det nog också Gibraltar och Sevilla. Men inget hotell är bokat. Undra vem det var som planerade detta. :) har säkert en massa kul att berätta när jag kommer hem, stöter jag på en dator så skriver jag en rad.

Har precis skickat in deklarationen, nu ska vi gå ut och ta en fredagsöl, och skjuta lite på packandet.

Många kramar

L

Vy över Cadiz, staden som stått modell när man konstruerade Havanna på Cuba (Havanna är alltså en kopia av C). När Bond skulle härja bland husen i The world is not enough spelade man in scenerna, som skulle utspela sig i Havanna, i Cadíz i stället. jag har också hört något om att den skulle vara den äldsta dokumenterade staden/boplatsen i Europa.

Inga kommentarer: