onsdag 18 april 2007

Catching up

Täffade P, och som sagt var det jättelänge sen vi sågs. Tror att det var i början på februari. Tyvärr planerar hon att flytta till London för att läsa sin master i höst, så hon ska bara bo här till slutet av juli, vilket är riktigt trist.

Vi hade en massa att ta igen, och pratade spanska de hela tiden. 2,5 timmar! Förut brukande vi prata spanska de första tio minuterna och sen övergå till engelska, men nu blev det spanska av bara farten. Bra för mig.

P är bra för hon har så mycket för sig, vi har redan bokat in ett besök på en av Thyssens tillfälliga utställningar, en utgång och en joggingtur i Retiron. Sen är hon också så klychigt fransk, helt bedårande. Bara det att hon träffat en parisare som heter Tibout, hur sött är inte det, låter som någon i aristocats.

En av de första gångerna vi lunchade ihop blev hon helt chockad när jag tog in en öl (det var fredageftermiddag). "I Paris dricker inte tjejer öl", förklarade hon. Men igår var det hon som propsade på en öl, fast vi hade druckit kaffe innan. Det blev en Clara. (panchisalternativ, alltså 3/4 öl+ 1/4 citronlemonad)

Nu till något helt annat. Dagens roligaste nyhet är att min bästis L bokat biljetter! Den 11 maj ska jag hämta min tjej på Barajas, och hon stannar hela 5(!) dagar. Lovely. Dessutom har vi tajmat in det med San Isidro (Madrids skyddshelgon) vilket innebär en fyra dagar lång helg. D kommer också vara ledig. Yihoo!

Bild: Vi träffades på Moma, som är en modernt intredd blandning av café, bar, restaurang och nattklubb. Har hört att just nattklubben ska vara bra så det blir till att prova någon gång.

Inga kommentarer: