onsdag 11 juli 2007

Ut i solen

Har ingen som helst lust att sitta inne o skriva i det här vädret. Kan inte ens ha balkongdörren öppen för de kör med en såndär asfaltmosare utanför. Hur lång tid kan de egentligen ta att riva ett gammalt hus, det på andra sidan gatan från oss har de plockat ut skrot ifrån i flera månader...

Har fått lite jobb den senaste veckan och vips försvann min ork att blogga : ) Men jag ska försöka bli bättre, det är bara det att jag inte har internet på den terassen där jag sitter o solar/skriver om eftermiddagarna. Egentligen är det bra för jag har en föraning om att jag skulle ha mycket mer tid över om inte nätet kallade med alla sina uppdateringar.

Ikväll ska vi på avskedsfest hos min franska vän P. Är tråkigt att hon åker även om vi inte ses så ofta, å andra sidan blir det kul att hälsa på henne i London i höst. D har börjat blivit sjuk lagom till semestern men har lovat att följa med ändå, han är snäll han.

Bild: Från terassen i fredags. Vi tog en helkväll själva (det var länge sen) och tog en drink på plaza Olavide, ett jättebra tips om man är i Madrid och vill komma bort från turistfällorna. Ta metron till hållplatsen Iglesia (ljusblå linje har jag för mig) och fråga någon om vägen. Torget är runt och all biltrafik är omdirigerad under marken, därför är det helt lugnt och skönt. Olavide är också gatumusikantfritt, men det finns en och annan mer avancerad performanceartist.

Inga kommentarer: