onsdag 25 juli 2007

I don't do rain

Hu har jag varit "hemma" i en och en halv vecka, och jag gillar inte alls det här med regnandet. Hur står man ut?

Ja inte vet jag. Kanske vär det därför som D och jag panikbokade en resa till Krakow (!) över helgen. Där ska det vara 20-25 grader och sol enligt SMHI. Hoppas för guds skull att vi slipper undan lågtrycken nu, för jag behöver sol på näsan.

En annan anledning till den här lilla trippen kan vara att vi firar 4 år på lördag, jag är riktigt imponerad faktiskt. Vi firar också 50 i gemensam födelsedag, men det finns det lite lösa planer på att fira med en fest i september.

När vi tittade på de andra gästernas omdömen på hotellet lade vi märke till hur bra det verkar ligga, att allt bara ligger en bekväm liten promenad bort. Den enda som hade sagt motsatsen var såklart en spanjor. "Det tar 15 minuter till stora torget, jag skulle råda er att ta spårvagnen". Vad är det om inte typiskt spanskt, tar något längre än fem minuter är det lååångt.

I spanien heter uttrycker långsam som en snigel "en paso de tortuga" (i sköldpadstakt) men används nästan bara när man talar om trafiken. Förmodligen för att hela folket rör sig som om de vore drogade, varpå en liten prommenix för oss stressade svennar blir till en lång vandring.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Jag och Jenny reste ju i Östeuropa mellan den 3 - 21 juni (vet inte om du har hajat det..? :-D) och då var vi i Krakow i tre nätter. JÄÄÄÄTTTEEEFFFINNNN stad!!!!!! You're gonna love it!

Linn sa...

Just det, det hade jag faktiskt glömt. Vi bokade väldigt hastigt men nu känns det jättekul, ska ta med en systemkamera o fota massa.

Ha det fint!

Kram L

Anonym sa...

Grattis till 4 års firandet=)