fredag 6 juli 2007

En sucker för skugga

Bra tips i värmen är gazpacho och iskall melon. Jag får inte i mig någon varm mat före klockan åtta, och man tröttnar lätt på sallad.

Nu ska jag ut och försöka klara av lite jobb innan helgen börjar på riktigt. Man blir ju helt tom i huvudet när det är så här hett. På hemvägen från mataffären mötte jag en jättemörk tjej som hade paraply mot solen, vilket påminnde mig om att jag borde börja använda min hatt. Inte konstigt att man får ont i huvudet.

Morgondagen ska jag tillbringa på en terass med en dush nära till hands. Har införskaffat allt som vi kan tänkas behöva:

- San miguel
- Sangria
- Tindo o citronsoda = tinto de verano
- Frukt
- Salta nötter
- Rosé

Det är viktigt att kompensera all den vätska man svettas bort :) Men inte bara med alkohol, dricker säkert två liter vatten om dan o kaffet har gått ner till noll, vilket inte är så tokigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja! Har försökt att ringa dig (och maila) för jag var lite sugen på att komma och hälsa på. Tro't eller ej, men jag kan nog få tummen ur den här gången. Det jag hade tänkt mig i så fall är någon gång i v. 29 om det funkar för er! Slå mig en signal 0708228768 eller maila eller något. Kommer att vara på en polares landställe ett par dagar nu, men jag finns på mobilen! Kram Jesper