tisdag 3 juli 2007

Mexiko i Madrid

Det blev ingen födelsedagmiddag igår. D har en vän som är i stan och jag har absolut inget emot att fira på fredag i stället. På så sett får jag typ fyra födelsedagar. Har redan firat med familjen i lördags, med D i söndags och igår var ju riktiga dagen.

I stället gick vi till Chilango, en mexikansk favorit på Malasaña. De har hemmagjorda majschips och tortillas, och en massa olika fyllningar. Guacamolen är riktigt fräsh och får en extra knyck av färsk koriander. En sol eller coronita till det och jag är såld.

De som varit i Mexico brukar säga att det inte går att hitta mat som smakar mexikanskt utanför landets gränser. Jag har inget att jämföra med, men den semi-mexikanska mat jag hittills tryckt i mig har i alla fall varit väldigt god.

Här kommer tips på några andra mexikanska ställen i Chueca:

Chilango (ligger inte i Chueca)
Manuela Malasaña 12, Metro: Tribunal eller Bilbao.
Snygga portioner och roliga smakkombinationer.

La Mordida
Calle Belén 13 Metro: Alonzo Marinez eller Chueca
Min favorit. Urkult inredd och stora portioner. Margaritas på tillbringare.

Barriga llena
Calle Libertad 31 Metro: Chueca
Mexikansk grund med influenser lite varstans ifrån. Här kan man dricka drinkar sittandes på en gunga.

Sabor a mi
Calle Augusto Figueroa 41 Metro: Chueca
Mexikanskt café med trevlig stämning, latinamerkansk fotboll, sjukt många sortes kaffe och generösa färskpressade juicer. Serverar också mex-frukost.

Bild från DiCarlofood.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: