onsdag 5 september 2007

Näe

klockan är snart sex och jag har inte ätit lunch ännu. Att sitta och jobba framför en skärm hela dagen ÄR farligt. Nu är det jag som tar mig en avocadosallad.

Ikväll kommer en kompis från australien, som L och jag träffade i Thailand, till Madrid med sin pojkvän. Vi ska ut o äta och fira mitt nya jobb. Var på en intervju igår och idag ringde de tillbaka. Jag börjar på måndag. Så kul!

I morgon ska jag fixa socialförsäkringsnummer och öppna bankkonto. Ljuvligt.

Men innan vi gör någonting mer måste vi lokalisera deras bagage. Bussen åkte iväg med alla deras saker när de var på toa. Men det är lugnt, min D is on it!

Samma sak hände faktiskt mig en gång när jag skulle åka ner till Kalmar. Var o köpte en varmkorv och när jag kom ut var jag helt plötsligt ensam i Oskarshamn. Swebus fick tag i chauffören som stannade och jag kom efter i taxi. Sen tvingade busschuffören mig att betala halva taxin, när det var han som 1, åkt för tidigt och 2, inte kollat att alla var med. Men det som gjorde mig mest arg var alla gråa trista loosers som satt där och märkte att det var tomt på sätet där min jacka och väska låg och ändå inte sa något. Är det svenskt eller vad?

Inga kommentarer: