lördag 17 oktober 2009

Si al aborto

På väg hem efter en fantastisk dag utomhus i Aranjuez hmnade vi mitt i en gigantisk anti-abort demonstration. Cibeles var avstängt och fullt av demonstranter. På BBC nämner de en miljon deltagare och baserat på vad vi såg stämmer det säkert.

Det goda humöret blev som bortblåst och jag var tvungen att kompensera med te och mandariner framför några avsnitt vänner. Trodde verkligen inte att det fanns ett så enormt stort stöd för såna dummheter i Europa 2009. Att man kommit mycket längre än så.

Foton: Synen av Cibeles var en riktig partydödare idag. Bättre då de fantastisk parkerna i Aranjuez, måste åka tillbaka när höstfärgerna sätter in - tack N för tipset!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg var også der rett før demonstrasjonen virkelig tok fatt, og jeg er glad jeg kom meg unna!

Var oppriktig trist over hvor gammeldagse de er her i Spania. Det rareste var at mange spanske feminister også var tilstede, virker som om de ikke ser at å ha valget til å ta abort er et fremskritt for dagens kvinner.

Huff for en tullete gjeng disse fanatiske kristne menneskene som var der den dagen. PP-fan hele gjengen tenker jeg..