tisdag 18 december 2007

Compadre

Nej, det är inte en bäbis vi skaffat, de är heller ingen ny inneboende, som just spenderat natten hängandes på utsidan av år sovrumsdörr. Det är bara en pata negra.

Sen att den är större än vårt kök väcker en hel del andra frågor. Hur stora grisar det finns, till exempel. D berättade att de väger 150 kilo vid slakt, kommer från en svart sorts gris och föds upp på ekollon. Det enda jag kunde tänka på var "titta inte på klöven", jo för den sitter kvar. Aldrig torodde jag, i min äcklade fashination över de grisfötter som Pippis pappa beställer i sjörövarfängelset på de sju haven, att det skulle finnas en sådan klöv i mitt hem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte väl att det inte var någon bebis. Då skulle du väl ha berättat något ;) ?

Kram / Jesper

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg av en slump. Jag och min kompis har nyligen flyttat till Madrid så jag tänkte bara höra om du har nå tips på härliga marknader, uteställen, jobb osv?

Anonym sa...

Hej Linn!
Nu var det väldigt länge sen du bloggade... Är allt bra?